Do aquaparku jsme naposledy zavítali před více jak sedmi lety. Pak jsme dvakrát cestu museli zrušit pro malý zájem, a tak jsme opravdu nečekali, že tentokrát se nás do Berouna vydá 42. Zájem o jednodenní vlakový výlet do berounského Medvědária a aquaparku Tipsport Laguna předčil naše očekávání.

Ačkoliv jsme předem nahlásili na České dráhy přepravu skupiny a oni nám písemně potvrdili, že s tím budou počítat, celou cestu do Berouna většina nás prostála v uličce přeplněného vlaku a průvodčí se raději ani neukázal. Ani to nám ale neubralo na dobré náladě umocněné krásným počasím, a tak jsme po vystoupení z vlaku vyrazili nejprve do části Městská hora, kde je umístěno Medvědárium s medvědy ze slavného večerníčku Méďové. Měli jsme štěstí, Kuba i Matěj byli v dobré náladě, sluníčko je vylákalo z brlohu a dováděli ve výběhu. My jsme pak společně dováděli na přilehlém dětském hřišti s prolézačkami, kolotočem, houpačkami a dalšími atrakcemi.

Když jsme se dosyta vyřádili na hřišti, společně jsme přes náměstí vyrazili do aquaparku. Paní v pokladně byla sice velikostí naší skupiny překvapena, nicméně naštěstí v aquaparku nebylo moc lidí, a tak nás pustili všechny dovnitř. Po převlečení, uložení věcí do skříněk a nezbytné sprše jsme se všichni vrhli do vody. Tobogány, skluzavky, vířivky, jeskyně s vlnami, vodní chrliče, Kneipův chodníček, vodní hřib ale i klasický bazén nás plně pohltily a my ani nevnímali, jak rychle utíkají nám vymezené tři hodiny. Někteří hladovci si nemohli nechat ujít ani návštěvu restaurace, jiní veškerý čas věnovali jen vodním radovánkám.  Někteří vedoucí pak čas trávili i hledáním (a nutno podotknout, že úspěšným) ztracených čipů dětí.

Najednou tu byl ale čas, kdy jsme již všichni museli bazény opustit, umýt se, usušit vlasy, obléct a odejít turnikety zpět k východu. A objevil se další problém, dvěma dětem se záhadně ze skříňky, kam si je prý určitě daly, ztratily boty. Představa, jak jedeme z Berouna v ponožkách, nebyla úplně pěkná, ale záhada byla poměrně rychle objasněna, boty zůstaly v převlékacích kabinkách odkud je nějací dobří lidé předali na recepci. A tak se, všichni obutí, můžeme vydat ještě na náměstí, kde následuje krátký rozchod. Děti jej využívají především k nákupu zmrzliny, sladkostí a zkoumáním místní kašny, vedoucí pak k rychlému obědu.

Po čtvrté hodině odpolední se pak vracíme zpět na vlakové nádraží, kde si čekání na vlak do Plzně krátíme na mašince a v taxi před nádražní budovou. Přijíždí vlak a je to ještě horší než ráno, teď už sedí jen tři děti, ostatní stojí po chodbičkách či sedí na zemi. Průvodčí opět nikde. Po hodince jízdy jsme „doma“, předáváme děti rodičům a ukončujeme náš další výlet. Z následných reakcí rodičů víme, že byl úspěšný.

Akce byla realizovana s podporou MŠMT